Den første søndag i måneden er der mulighed for at deltage i et fælles skriftemål i kirken før søndagens gudstjeneste. Skriftemålet er en kort samling ved alteret, hvor der læses et stykke fra Bibelen og bedes en fælles syndsbekendelse og en bøn om tilgivelse. Derefter kan den enkelte i stilhed bekende sine synder for Gud, og til sidst lægger præsten en hånd på hver enkelts hoved og tilsiger den enkelte, at man er tilgivet og må leve af Guds nåde. Skriftemålet er et ritual, der bygger på Guds nåde og sætter det enkelte menneske fri til at leve som et oprejst, tilgivet menneske i verden.
Det fælles skriftemål begynder kl. 9.45 og varer cirka 10 minutter.
Fælles skriftemål før gudstjenesten





